ZABAWY

JESTEM GŁOSKĄ...

Wiek dziecka: od 5 r. ż.

 

Cele:

  • Ćwiczenie artykulacyjne wybranych głosek

  • Usprawnianie rzutu i chwytu oraz koordynacji ręka – oko

  • Rozwijanie logicznego myślenia

  • Wyróżnianie głosek w nagłosie

 

Rekwizyty: piłka

 

Miejsce zabawy:ogród, podwórko, itp...

 

Co warto wiedzieć o zabawie?

Łączy w sobie wiele aspektów. Począwszy od ruchowego podczas łapania i rzucania piłki, poprzez logopedyczne – skupienie się na ćwiczeniu głosek, z którymi dziecko ma problem, po językowy (składnia) – umiejętność dokonywania rozkładu słowa na głoski i składania go w nowej formie.

 

Przebieg:

Rodzic proponuje zabawę piłką, w której dziecko będzie jakąś głoską np. P. Wyjaśniamy dziecku, że skoro jest tą głoską może wymieniać słowa, które zaczynają się tylko na nią. Kiedy rzucę do ciebie piłkę i powiem słowo na inną głoskę musisz mi odrzucić piłkę nic nie mówiąc. Kiedy będzie to słowo na głoskę P odrzuć piłkę i powiedz je głośno.

 

Wskazówki:

Można „zamienić” dziecko w głoskę, z którą ma problemy w artykulacji, np. sz, c, ś, ż,... wtedy będzie miało okazję poćwiczyć ją. W pozycji nagłosu (czyli na początku słowa) jest to stosunkowo łatwe. Zwróćmy wtedy uwagę na poprawna wymowę i prośmy dziecko o powtórzenie, jeśli robi to niewyraźnie.

 

PATRONAT

Ogólnopolska  baza specjalistów

 

REKLAMA