CO ROBIĘ?
Wiek dziecka: bez ograniczeń
Cele:
-
Uwrażliwianie percepcji słuchowej
-
Rozwijanie słuchu fonematycznego
-
Wyciszenie dziecka
Rekwizyty:
różne przedmioty (codziennego użytku) znajdujące się w pokoju lub kuchni
Miejsce zabawy:
pomieszczenie w domu, gdzie jest dużo przedmiotów, które wydają dźwięki.
Co warto wiedzieć o zabawie?
Możemy się bawić z dzieckiem w dowolnym czasie. Ale jest to również dobra okazja do zajęcia dziecka, kiedy musimy coś zrobić, a ono chce koniecznie przebywać w naszym towarzystwie. Jedyny warunek z naszej strony jest wtedy taki, że dziecko siada sobie gdzieś w pobliżu i słucha.
Przebieg:
Prosimy dziecko, żeby zakryło oczy, a my w tym czasie wykonamy jakąś czynność (która wiąże się z wydawaniem dźwięków). Zadaniem dziecka jest powiedzieć co robi rodzic.
Przykłady takich czynności to: odkręcanie kranu, uderzanie łyżeczką w szklankę, włączenie kontaktu, włączenie gazu, przykrywanie garnka pokrywką, klaskanie w ręce, włączanie urządzeń (np. mikser, sokowirówka, itp.).
Wskazówki:
Czasami dzieci mogą mieć problemy z przestrzeganiem zasady zamykania oczu i nie podglądania. Zachęćmy je wtedy ukazując sensowność zabawy wyłącznie wtedy, gdy trzymamy się tej zasady. Dzieci młodsze szybciej zmęczy ta zabawa, a dokładniej siedzenie w jednym miejscu, kontrolujmy więc ich zachowanie. Jeśli nasza pociecha kręci się, nie chce współpracować to znak, że pora zmienić jej aktywność na inną.