ZABAWY

CO MAM NA MYŚLI?

Wiek dziecka: od 4 roku życia

 

Cele:

  • Ćwiczenie spostrzegawczości

  • Rozwijanie umiejętności wnioskowania i logicznego myślenia

  • Umiejętność formułowania pytań

 

Rekwizyty: przedmioty znajdujące się aktualnie w naszym otoczeniu

 

Miejsce zabawy:

Różne pomieszczenia w domu; miejsca, gdzie czekamy długo z dzieckiem i możemy w ten sposób zapełnić czas.

 

Przebieg:

Rodzic wybiera sobie jakiś przedmiot z otoczenia i zaczyna go opisywać, zadaniem dziecka jest zgadnąć, o jaki przedmiot chodzi, np. jest to plastikowe, ma okrągłe kółko, cyferki, zakręconą sprężynkę, czasami wydaje dźwięki, ma słuchawkę. Rozwiązanie to – TELEFON.

 

Wersja poszerzona:

Dziecko zadaje nam pytania na temat wybranego przez nas przedmiotu. W tej sytuacji nasza pociecha uczy się zadawać takie pytania, które okażą się przydatne do rozwiązania zagadki.

 

Wskazówki:

Opisując odgadywany przedmiot, staramy się zaczynać od rzeczy, które są wspólne dla wielu przedmiotów. Następnie po woli dochodzimy do takich elementów, które są charakterystyczne tylko dla wybranej rzeczy. W ten sposób zabawa ma ciekawszy przebieg.

Wersja poszerzona zabawy, jest przeznaczona dla dzieci 5–6-letnich. Dla młodszych dzieci układanie właściwych pytań będzie zbyt trudne.

 

 

PATRONAT

Ogólnopolska  baza specjalistów

 

REKLAMA