Książki i filmy

Książki z autyzmem w tle

  1. 10 rzeczy, o których chciałoby ci powiedzieć dziecko z autyzmem /z ang. przeł. Paweł Karpowicz/ Warszawa: Świat Książki, aut. Notbohm Ellen
  2. 1001 porad dla rodziców I terapeutów dzieci autystycznych Ellen Notbohm, Veronica Zysk – Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
  3. 1001 porad dla rodziców i terapeutów dzieci z Zespołem Aspergera Ellen Notbohm, Veronica Zysk - Wydawnictwo Harmonia
  4. Amelia i Kuba Rafał Kosik - Powegraph
  5. Analfabeci emocji. [Zespół Aspergera] aut. Waligórska Anna, Waligórski Michał – Charaktery 2012 nr 1
  6. Analiza psychologiczna zachowań problemowych dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Tarnavska Yuliya, Niepełnosprawność i Rehabilitacja 2015 mr 3 s.139-152
  7. Aspiegirls. Siła kobiet z Zespołem Aspergera Rudy SImone - Grupa Wydawnicza Harmonia
  8. Autoagresja u osób z autyzmem Part Sylwia – Bliżej Przedszkola 2009 nr 7-8 s. 34-39
  9. Autystycy i zwierzęta. Rec. Temple Grandin, Catherine Johnson. Zrozumieć zwierzęta: wykorzystanie tajemnic autyzmu do rozszyfrowania zachowań zwierząt /tł. Krzysztof Pułaski. – Poznań: „Media Rodzina”, 2011 Borczak Karolina Nowe Książki 2011 nr 9 s. 73
  10. Autyzm – dziwny świat Nowina-Konopka Magdalena – Bliżej Przedszkola 2009 nr 3 s. 38-41
  11. Autyzm – epidemiologia, diagnoza i terapia Rec. Tadeusz Pietras, Andrzej Witusik, Piotr Gałecki (red.) – Warszawa: Wydawnictwo Continuo, 2010 Trojan Elżbieta – Niepełnosprawność i Rehabilitacja 2010 nr 2 s.117-120
  12. Autyzm : przyczyny, symptomy, terapia Ewa Pisula. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010
  13. Autyzm : wyjaśnienie tajemnicy / Uta Frith ; przekł. Mikołaj Hernik, Grzegorz Krajewski. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008
  14. Autyzm a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienie w rozwoju: skala oceny zachowań autystycznych – Gdańsk: Harmonia Universalis Błeszyński Jacek
  15. Autyzm a oligofrenia. [próba porównania] Kruk-Lasocka Joanna, Szkoła Specjalna 1994 nr 4 s.195-200
  16. Autyzm a terapia behawioralna Ryszewska-Banko Justyna, Grzyb Barbara – Niepełnosprawność i Rehabilitacja 2014 nr 3 s.144-163
  17. Autyzm czy nie autyzm ? : problemy diagnozy i terapii pedagogicznej małych dzieci / Joanna Kruk-Lasocka. - Wrocław : Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji, 1999.
  18. Autyzm czy nie autyzm? Dubis Anna – Edukacja i Dialog 2005 nr 7 s.24
  19. Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska . - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2000.
  20. Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska . - Wyd. 5. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010.
  21. Autyzm dziecięcy Jankowska Ewa – Magazyn Pielęgniarki i Położnej 2014 nr 5 s. 36-37
  22. Autyzm dziecięcy: zagadnienia diagnozy i terapii. – Kraków: „Impuls” Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
  23. Autyzm i dieta : o czym warto wiedzieć / Rosemary Kessick ; [tł. Sylwia Kuchta] . - Warszawa : "Fraszka Edukacyjna", 2010.
  24. Autyzm i przywiązanie – Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Pisula Ewa, 2003
  25. Autyzm i zespół Aspergera (zestawienie bibliograficzne) Zwierzyńska Bożena – Nowa Szkoła 2000 nr 2 s.55-60
  26. Autyzm i zespół Aspergera / Claire Grand ; [przekł. Andrzej Bilik]. - Warszawa : Wydawnictwo Studio Emka, 2012.
  27. Autyzm i zespół Aspergera / Jadwiga Komender, Gabriela Jagielska, Anita Bryńska . - Wyd. 1, dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 2012.
  28. Autyzm i zespół Aspergera / pod red. Uty Frith ; z jęz. ang. tł. Beata Godlewska . - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 2005.
  29. Autyzm jako wynik zaburzeń we wczesnych etapach rozwoju człowieka Górecka Marzena, Hanć Tomasz – Remedium 2011 nr 5 s.6-7
  30. Autyzm jako zaburzenie metabolizmu Paul Shattock, Paul Whiteley & Lynda Todd - KTA Kraków 2009
  31. Autyzm kontrowersje i wyzwania /pod red. Władysława Dykcika/ – Poznań : Wydaw. ERUDIT
  32. Autyzm mówi… Cz. 1 Janiec Agnieszka – Bliżej Przedszkola 2009, nr 12 s.58-60
  33. Autyzm mówi… Cz. 2 Janiec Agnieszka – Bliżej Przedszkola 2010 nr 2 s.62-64
  34. Autyzm od wewnątrz - przewodnik / Hilde De Clercq ; tł. z przekł. ang. Krystyna Alicja Sip. - Warszawa : Fraszka Edukacyjna : Fundacja Synapsis, cop. 2007.
  35. Autyzm problem wciąż nieznany Błądek Małgorzata, Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2013 nr 2 s.16-20
  36. Autyzm Rec. Kazimierz Jacek Zabłocki- Płock: Wyd. NOVUM, 2002. – 360 s. [okładka] Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga – Szkoła Specjalna 2002 nr 4
  37. Autyzm u dzieci : diagnoza, klasyfikacja, etiologia / Ewa Pisula. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2000.
  38. Autyzm u dziecka – jak go rozpoznać? Szczypczyk Anna – Bliżej Przedszkola 2015 nr 10 s.20-21
  39. Autyzm w centrum uwagi. Podręcznik z ćwiczeniami dla profesjonalistów Tom McKernan i John Mortlock - Fundacja Wspólnota Nadziei  2004
  40. Autyzm w ujęciu psycholingwistycznym : terapia dyskursywna a teoria umysłu / Małgorzata Młynarska. - Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2008.
  41. Autyzm wczesnodziecięcy – etiologia i terapia Bobkowicz Lucyna – Scholasticus 1993 nr 4-5 s.67-75
  42. Autyzm wczesnodziecięcy : diagnoza, przebieg, leczenie / Hanna Jaklewicz. - Gdańsk : "Marabut", 1993.
  43. Autyzm wczesnodziecięcy: diagnoza, przebieg, leczenie. – Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Jaklewicz Hanna
  44. Autyzm wyzwaniem naszych czasów / red. Tadeusz Gałkowski, Joanna Kossewska . - Kraków : Akademia Pedagogiczna, 2001
  45. Autyzm wyzwaniem naszych czasów / red. Tadeusz Gałkowski, Joanna Kossewska . - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2004.
  46. Autyzm, przełom w podejściu Raun Kaufmann – Vivante
  47. Autyzm. Czy wszystko o nim wiemy? Waligórska Anna, Waligórski Michał – Psychologia w Szkole 2011 nr 3 s.134-140
  48. Autyzm: jak pomóc rodzinie /przekł. Sylwia Pikiel – Gdańsk: Gdańskie Wydaw. Psychologiczne Randall Peter, Parker Jonathan
  49. Autyzm: na granicy zrozumienia /red. nauk. Barbara Winczura. – Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2009
  50. Autyzm: od badań mózgu do praktyki psychologicznej Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Pisula Ewa
  51. Autyzm: wybór bibliografii z lat 1998-2009 Trojan Elżbieta, Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2010 nr 7 s. 62-64
  52. Badania nad wykorzystywaniem metody Ruchu Rozwijającego w pracy z dzieckiem autystycznym Błeszyński Jacek – Wychowanie na co dzień 2001 nr 12 s.10-12
  53. Badania różnicujące autyzm od zatrucia dzieci metalami ciężkimi Błeszyński Jacek – Wychowanie na co dzień 2003 nr 1-2 s.23-25
  54. Barwne cienie I nietoperze Axel Brauns – Wydawnictwo Media Rodzina
  55. Billy. Kot który ocalił moje dziecko Louise Booth – Wydawnictwo Nasza Księgarnia 2015
  56. Biologiczne uwarunkowania autyzmu Górecka Marzena, Hanć Tomasz – Remedium 2010 nr 2 s.24-25
  57. Blaski indywidualnego nauczania ucznia dotkniętego autyzmem Bąk-Średnicka Anna – Języki Obce w Szkole 2011 nr 4 s.75-80
  58. Błysk. Opowieść o wychowaniu, geniuszu i autyzmie Kristine Barnett - Bukowy Las
  59. Byłam dzieckiem autystycznym – Wwa – Wrocław: Wydaw. Nauk. PWN Grandin Temple, Scariano M1995
  60. Charakterystyka zmian w rozwoju umysłowym dzieci autystycznych – Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej Markiewicz Katarzyna 2007
  61. Chelatacja, metylacja i HBOT. [formy oddziaływania na dziecko z zaburzeniami rozwojowymi] Janiec Agnieszka – Bliżej Przedszkola 2009 nr 2 s.46-47
  62. Co dalej z zespołem Aspergera? Górska Elżbieta – Informator Oświatowy 2015 nr 3 s.30
  63. Co potrafi twój mózg – Warszawa: Wydawnictwo Medium – Gamon David, Bragdon Allen 2003
  64. Codzienność dziecka z zespołem Aspergera : okiem rodzica i terapeuty Agnieszka Borkowska, Beata Grotowska. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2012
  65. Czy dziecko głuchoniewidome może być autystyczne Zaorska Marzena – Szkoła Specjalna 2010 nr 4 s.298-304
  66. Czy kochasz Małego Misia? : o wychowaniu dziecka z zespołem Aspergera / Barbara Pióro. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2012
  67. Czy moje dziecko ma autyzm? Jak rozpoznać najwcześniejsze oznaki autyzmu Rec. Osnat Teitelbaum, Philip Teitelbaum- Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia Universalis, 2012 Pańków Weronika – Szkoła Specjalna 2014 nr 5 s.390-393
  68. Czy szkoła powinna się otworzyć na autyzm Błeszyński Jacek Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 1995 nr 3 s.25-26
  69. Czy to możliwe? Ułatwiona komunikacja jedną z metod porozumiewania się z dzieckiem autystycznym z zaburzeniami mowy Napiórkowska Małgorzata – Szkoła Specjalna 1999 nr 3 s.171-177
  70. Ćwiczenia edukacyjne dla dzieci autystycznych / przeł. /z ang./ Sławomir Mil ; red. Eric Schopler, Margaret Lansing, Leslie Waters. - Gdańsk : Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym, 1994
  71. Dla dzieci z autyzmem Kołnierzak Marzena – Bliżej Przedszkola 2009 nr 4 s.14-16
  72. Dlaczego podskakuję Naoki Nagashoda, Mitchell Davis – Wydawnictwo WAB 2015
  73. Doświadczenia rodzeństwa osób autystycznych Poleć Iwona – Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2015 nr 8 s.40-47
  74. Drama w pracy z dziećmi z zespołem Aspergera Ciećwierz Tomasz – Remedium 2010 nr 11 s.20-21
  75. Drugie opowieści terapeutów /komentuje Hanna Olechnowicz/ – Wwa: WSiP 2000
  76. Duże sprawy w małych głowach Agnieszka Kossowska – Wydawnictwo Stowarzyszenie Terapeutów Zależnych
  77. Dynamika rozwoju chłopca z autyzmem : sześć etapów terapii / Hanna Olechnowicz, Felicyta Krawczyk. - Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2012
  78. Dzieci autystyczne i z zespołem Aspergera w przedszkolu Rękosiewicz Małgorzata – Przed Szkołą 2014 nr 3 s.8-10
  79. Dzieci autystyczne Marczak Halina – Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 1994 nr 9 s.22-25
  80. Dzieci chore, niepełnosprawne i z utrudnieniami w rozwoju /pod red. nauk. Beaty Cytowskiej, Barbary Winczury i Andrzeja Stawarskiego. – Kraków : „Impuls”. [m. in. dziecko z zespołem Seckela, Nijmegen, Robinowa, Aperta, Pataua, Turnera, Ushera, Cri du Chat, Pradera-Williego, Aspergera, Tourette’a, z fobią społeczną, chorobą sierocą, mutyzmem wybiórczym, padaczką, artrogrypozą, syndromem apallicznym]
  81. Dzieci o specjalnych potrzebach komunikacyjnych: diagnoza, edukacja, terapia red. nauk. Barbara Winczura. – Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”
  82. Dzieci z autyzmem / Urszula Gałka, Ewa Pęczkowska. - Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2007
  83. Dzieci z autyzmem Gelleta-Mac Izabela – Wychowanie w Przedszkolu 2008 nr 4 s.36-39
  84. Dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera : praktyczne doświadczenia z codziennej pracy / Wanda Waclaw, Ulla Aldenrud, Stefan Ilstedt ; tł. Małgorzata Aleksandrowicz. - Katowice : "Śląsk", 2000
  85. Dzieci z głodującymi mózgami : przewodnik terapii medycznych dla chorób spektrum autyzmu / Jaquelyn McCandless ; przy współudziale Teresy Binstock i Jacka Zimmermana [et al. ; tł. Kornel Zdanowski]. - Warszawa : Fraszka Edukacyjna, [2009]
  86. Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej : zaburzenia rozwojowo-sensoryczne oraz edukacyjne występujące w ramach autyzmu, ADHD, trudności szkolnych oraz zaburzeń dwubiegunowych / Polly Godwin Emmons, Liz McKendry Anderson ; [tł. Robert Waliś]. - Warszawa : Wydawnictwo K. E. Liber, 2007
  87. Dzieci z zaburzeniami łączonymi: trudne ścieżki rozwoju red. naukowa Barbara Winczura. – Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. [m. in. autyzm]
  88. Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Gołaska Paulina, Nowotnik Anna – Wychowanie w Przedszkolu 2013 nr 1 s.23-27
  89. Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu wyzwaniem dla rodziców i wychowawców Gołaska Paulia – Wychowanie w Przedszkolu 2013 nr 4 s.14-19
  90. Dzieci zamknięte we własnym świecie Pisula Ewa – Życie Szkoły 2003 nr 6 s.324-327
  91. Dziecko autystyczne : dziennik terapeuty / Magdalena Grodzka. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1984
  92. Dziecko autystyczne jest jak przybysz z innej planety Błotnicka Małgorzata – Psychologia w Szkole 2005 nr 1 s.79-91
  93. Dziecko autystyczne w klasie Goetz Magdalena – Głos Nauczycielski 2013 nr 19 s.12
  94. Dziecko autystyczne w rodzinie Wosik-Kawala Danuta – Opieka-Wychowanie-Terapia 1999 nr 1 s.15-18
  95. Dziecko autystyczne w środowisku rodzinnym i szkolnym – Wwa: WSiP Gałkowski Tadeusz 1995
  96. Dziecko autystyczne w środowisku rodzinnym i szkolnym / Tadeusz Gałkowski. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1995
  97. Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera : studium przypadku / Aleksandra Maciarz, Małgorzata Biadasiewicz. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2000
  98. Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera : studium przypadku / Aleksandra Maciarz, Dorota Drała. - Wyd. 3. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2007
  99. Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera: studium przypadku. – Wyd. 2. – Kraków: „Impuls”Maciarz Aleksandra, Biadasiewicz Małgorzata 2005
  100. Dziecko autystyczne. Metody i formy pracy w szkole Patyk Katarzyna – Nowa Szkoła 2000 nr 5 s.45-53
  101. Dziecko autystyczne: prawdziwa opowieść o Maciusiu – Kraków: „Impuls” Zawiślak Beata
  102. Dziecko z autyzmem – szansa w „Intens Word”? Rubiniec Jolanta – Edukacja i Dialog 2010 nr 3-4 s.44-47
  103. Dziecko z autyzmem : wyzwalanie potencjału rozwojowego / Hanna Olechnowicz, Robert Wiktorowicz. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012
  104. Dziecko z autyzmem i zespołem Aspergera w szkole i przedszkolu: informacje dla pedagogów i opiekunów. Jagielska Gaberiela 2010
  105. Dziecko z autyzmem w grupie integracyjnej Zawidniak Nina – Życie Szkoły 2010 nr 10 s.30-36
  106. Dziecko z autyzmem w szkole i przedszkolu / Urszula Gałka, Ewa Pęczkowska. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Centrum Medyczne Pomocy Psychologiczno--Pedagogicznej, 2009
  107. Dziecko z autyzmem: terapia deficytów poznawczych a teoria umysłu. – Wyd. 2. – Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2008, Winczura Barbara
  108. Dziecko z zaburzeniami w rozwoju: konteksty diagnostyczne i terapeutyczne /pod red. nauk. Beaty Cytowskiej i Barbary Winczury/ – Kraków: „Impuls”
  109. Dziecko z zespołem Aspergera w rzeczywistości społecznej i edukacyjnej Kowalczyk Małgorzata – Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane 2014 nr 2 s.37-46
  110. Dziecko zagubione w rzeczywistości : historia autyzmu od czasów baśni o wróżkach, fikcja literacka i rzeczywistość kliniczna / Alfred i Françoise Brauner ; tł. [z fr. ] Tadeusz Gałkowski. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1988
  111. Dziewczęta i kobiety z zespołem Aspergera – sukces czy porażka w szkole lub w pracy? Rynkiewicz Agnieszka – Edukacja i Dialog 2009 nr 5 s.19-22
  112. Dziwne, niepojęte : autystyczne dziecko / Carl H. Delacato ; tł.[z ang.] Monika Główczak. - Warszawa : Synapsis, 1995
  113. Echolalia jako jedna ze specyficznych cech mowy dziecka autystycznego Błeszyński J., Bobkowicz L. – Psychologia Wychowawcza 1997 nr 3 s.251-257
  114. Edukacja eksperymentalna i wczesna interwencja w autyzmie Rynkiewicz Agnieszka – Edukacja i Dialog 2009 nr 4 s.31-32
  115. Edukacyjna i terapeutyczna filozofia Bruno Bettelheima Terlecka Wanda – Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 1994 nr 1 s.36-41
  116. Empatia: co potrafią lustrzane neurony. Bauer Joachim – Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
  117. Formy i metody terapii dzieci autystycznych z wybranych województw. W: Słupskie Prace Humanistyczne nr 11 b. – Słupsk: WSP Błeszyński Jacek
  118. Funkcjonowanie psychospołeczne rodziców i rodzeństwa dziecka autystycznego Błaszczyk Sylwia – Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2008 nr 3 s.40-44
  119. Funkcjonowanie seksualne osób ze spektrum autyzmu Prokopiak Anna – Niepełnosprawność i Rehabilitacja 2012 nr 3 s.28-36
  120. Gdybym mógł z wami rozmawiać : autystyczny chłopiec szuka porozumienia / Dietmar Zoller ; przedmowa Friedrich Specht ; przekł. [z niem.] (proza) Małgorzata Szydłowska ; przekł. [z niem.] (wiersze) Grażyna Strzelecka, Janusz Gryz. - Warszawa : Synapsis, 1994
  121. Geneza autyzmu wczesnodziecięcego (wybrane teorie) Leśniewska Katarzyna – Wychowanie na co dzień 1998 nr 1-2 s.29-33
  122. Genialni indywidualiści. [o ludziach z zespołem Aspergera] Plechan-Kręcicka Aldona – Przegląd Oświatowy 2014 nr 3 s.17-18
  123. Gry i zabawy we wczesnej interwencji: ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i przetwarzania sensorycznego /przekł. Emilia Bochenek/ – Gdańsk: Harmonia Universalis Sher Barbara
  124. Indywidualny program katechetyczny (IPK) dla osób z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem. Studium przypadku Kiciński Andrzej ks. Katecheta 2011 nr 1 s.4-
  125. Integracja dziecka autystycznego z rówieśnikami Narewska J., Woźniak E. – Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2003 nr 4 s.43-44
  126. Interwencje społeczne dla nastolatków z Zespołem Aspergera : przewodnik komunikacji i socjalizacji w terapii interakcyjnej / John Harpur, Maria Lawlor, Michael Fitzgerald. ; [Tł. Ewa Niezgoda] - Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2012
  127. Ja i mój świat : historyjki społeczne / [pod red.] Carol Gray i Abbie Leigh White ; il. Sean McAndrew ; [tł. Maciej Michalski]. - Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna : Fundacja Synapsis, 2005
  128. Jak ćwiczyć społeczne umiejętności komunikacyjne i zwiększać samodzielność u osób z autyzmem Magdalena Pulchny-Wrona, Agata Wolińska-Chlebosz - KTA Kraków 2015
  129. Jak organizować edukację uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ? :przewodnik / Ministerstwo Edukacji Narodowej. - Warszawa : Fundacja Fundusz Współpracy, 2010
  130. Jak rozpoznać zespół Aspergera? Korendo Marta – Bliżej Przedszkola 2010 nr 4 s. 62-63
  131. Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu P. Howlin S. Baron-Cohen J. Hadwin - Wydawnictwo Jak 2010
  132. Język a myślenie: terapia osób z zaburzeniami mowy. Smerka Tomasz – Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego 2009
  133. Kaj znów się śmieje / Hartmut Gagelmann ; przeł. [z niem.] Ryszard Turczyn. - Warszawa : "Iskry", 1988.
  134. Kiedy Asperger dorasta razem z nami Wilkinson Lee A. – Charaktery 2008 nr 12 s.72-76
  135. Kierunki pracy terapeutycznej z autystyczną Zosią – charakterystyka dziecka Królikowska Krystyna – Rewalidacja 2009 nr 1 s. 29-34
  136. Kim jest Ryś Katarzyna Stadnik, Anna Wójtewicz - Wydawnictwo Harmonia 2016
  137. Klub dla osób z autyzmem Jędrzejczyk Iwona – Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2009 nr 9 s.54-56
  138. Kodeks postępowania dla trenerów w zakresie stosowania interwencji fizycznych w odniesieniu do osób z upośledzeniem umysłowym, z autyzmem, ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [!] / oprac. przez BILD ; [tł. Beata Juraszek-Kopacz]. - Warszawa : Fundacja Synapsis, 2004.
  139. Kompetencje społeczne rodzeństwa osób z autyzmem Danielewicz Dorota, Rola Jarosław – Szkoła Specjalna 2011 nr 1 s. 32-41
  140. Kompleksowe wspomaganie rozwoju uczniów z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi /red. nauk. Joanna Kossewska/ – Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”
  141. Kompleksowe wspomaganie rozwoju uczniów z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi / red. nauk. Joanna Kossewska. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009.
  142. Koncepcja diagnozy rozwojowej w terapii dzieci z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami Ławicka Joanna – Szkoła Specjalna 2007 nr 4 s. 296-305 Kopernika, 2005.
  143. Krzyś jest wyjątkowy : dla dzieci o autyzmie / Charles A. Amenta III ; tł. Ewa Wojtych ; il. Monika Pollak. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010.
  144. Krzyś jest wyjątkowy Charls A. Amenta - Wydawnictwo Śląsk
  145. Księga RDI Wytyczanie nowych ścieżek w autyzmie Steven E. Gutstein - Fundacja Rozwiązać Autyzm 2013
  146. Kształtowanie kompetencji społecznych u dziecka z zespołem Aspergera w placówce przedszkolnej Kozdroń Agnieszka – Bliżej Przedszkola 2015 nr 7-8 s. 28-30
  147. Logistyka autyzmu Kate Wilde – Grupa Wydawnicza Harmonia
  148. Logopedia: teoria zaburzeń mowy /red. nauk. Stanisław Grabias, Marek Kurkowski/ – Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
  149. Mali odkrywcy bliżej emocji. [autyzm] Rynkiewicz Agnieszka – Charaktery 2014 nr 11 s.70-73
  150. Małe dziecko z autyzmem / Ewa Pisula. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2005.
  151. Małe dziecko z autyzmem / Ewa Pisula. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010.
  152. Małe dziecko z autyzmem: diagnoza i terapia. – Gdańsk: Gdańskie Wydaw. Psychologiczne
  153. Materia autyzmu Łączenie wątków w spójną teorię Judith Bluestone - Fundacja Rozwiązać Autyzm
  154. Matka, jej autystyczne dziecko oraz muzyka, która odmieniła ich życie Rec. Cathleen Lewis. Rex. Radom: Polskie Wydawnictwo Encyklopedyczne, 2009
  155. Metoda holding w terapii dzieci autystycznych Markiewicz Katarzyna – Scholasticus 1999 nr 5-6 s. 59-64
  156. Metoda terapeutyczna Dyna-Lingua M.S. w leczeniu autyzmu / pod red. Małgorzaty Młynarskiej i Tomasza Smereki ; Podyplomowe Studia Logopedyczne Uniwersytetu Wrocławskiego, Stowarzyszenie Twórców i Zwolenników Psychostymulacji. - Wrocław : Wydawnictwo Mkwadrat Maciej Młynarski, 2011.
  157. Metoda wczesnego startu dla dziecka z autyzmem Sally J. Rogers, Geraldine Dawson, Laurie A. Vismara - Wydawnictwo UJ 2014
  158. Metoda wymuszonego kontaktu HOLDING THERAPY. Cz. 1 Tokarczyk Jolanta – Informator Oświatowy 2001 nr 2 s.22-25
  159. Metoda wymuszonego kontaktu HOLDING THERAPY. Cz. 2 Tokarczyk Jolanta – Informator Oświatowy 2001 nr 3 s.10-13
  160. Metody i formy pracy z uczniem autystycznym Patyk Katarzyna – Nowa Szkoła 2012 nr 2 s.19-28
  161. Mężczyzna, który pomylił swoją żonę z kapeluszem Oliver Sacks – Zysk o S-ka
  162. Mocne strony autyzmu: zespół Aspergera Rynkiewicz Agnieszka – Edukacja i Dialog 2000 nr 253
  163. Modele zachowań oraz współpraca z dziećmi autystycznymi : poradnik dla rodziców i osób profesjonalnie zajmujących się problemem / pod red. Catherine Maurice, współpr. Gina Green, Stephen C. Luce. - Wyd. 2 popr. - Warszawa : Fundacja "Adama", 2007.
  164. Moje spotkania z Piotrem (Terapia dziecka Autystycznego) Napiórkowska Małgorzata – Wychowanie na co dzień 1997 nr 9 s.10-12
  165. Moje spotkanie z dzieckiem autystycznym. [program rewalidacji dziecka autystycznego z niepełnosprawnością umysłową w stopniu głębszym, bez kontaktu wzrokowego] Pura Maria – Wszystko dla szkoły 2004 nr 3 s.1-3
  166. Motyl uwięziony w ciemnościach. [dzieci autystyczne] Stopyra Sawrina – Psychologia w Szkole 2008 nr 1 s.143-147
  167. Mowa dziecka autystycznego Juszczak-Guca Joanna – Bliżej Przedszkola 2010 nr 2 s.66-67
  168. Możliwości komunikacyjne dzieci autystycznych / Katarzyna Markiewicz. - Lublin : Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2004.
  169. Mózg autystyczny. Podróż w głąb niezwykłych umysłów Temple Grandin - Copernicus Press 2016
  170. Muzyka otwiera nam świat: program muzycznych zajęć edukacyjno-terapeutycznych dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz dzieci z autyzmem. – Gdańsk: „Harmonia” Raszewska Maria, Kuleczka Waldemar
  171. Myślenie obrazami oraz inne relacje z mojego życia z autyzmem / Temple Grandin ; [tł. Marta Klimek-Lewandowska i Dominika Lewandowska]. - Warszawa : Fraszka Edukacyjna : Fundacja Synapsis, cop. 2006.
  172. Myślenie obrazami oraz inne relacje z mojego życia z autyzmem Temple Grandin – Wwa: Fraszka Edukacyjna – Fundacja Synapsis
  173. Na imię mam Aspie. [Zespół Aspergera, autyzm] Milewska Krystyna – Charaktery 2007 nr 11 s.66-69
  174. Na niebiesko dla autyzmu! Gajda A., Płocka W., Świder M. – Wychowanie w Przedszkolu 2010 nr 4 s.29
  175. Najczęstsze błędy w postępowaniu z rodzicami dzieci autystycznych Perzanowski Tadeusz – Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2013 nr 5 s.27-31
  176. Neurony i roboty kontra autyzm Turner Mark – Charaktery 2008 nr 9 s. 68-71
  177. Nie jestem Kosmitą Joanna Ławicka, Marta Stachurska - Seven Heroes 2016
  178. Niepełnosprawności dziecka Pągowska Marta – Szkoła Specjalna 2010 nr 4 s. 258-266
  179. Nieproste życie z Aspergerem. Cz. 1 Święcicka Joanna – Psychologia w Szkole 2010 nr 1 s.92-97
  180. Nietypowe zainteresowania Mateusza (program pracy z autystycznym chłopcem) Kunicka Edyta – Rewalidacja 2009 nr 1 s.16-28
  181. Nikt nigdzie : niezwykła autobiografia autystycznej dziewczyny / Donna Williams ; [tł. Przemysław Gryz i Marta Klimek-Lewandowska]. - Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna : we współpr. z Fundacją Synapsis, 2005.
  182. Oblężenie : rodzinna wyprawa w świat dziecka autystycznego / Clara Claiborne Park ; przeł. [ z jęz. ang.] Janusz Margański. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, 2003.
  183. Obraz własnej osoby i obraz świata u rodziców dzieci autystycznych a ich postawa wobec dziecka i terapii. W : Dysharmonie rozwoju: problemy diagnozy i terapii. – Kraków: UJ Kruk-Lasocka J., Skórczyńska M., Malczewski Cz
  184. Oddziaływania biomedyczne w odniesieniu do dzieci z autyzmem Błaszczyk-Kowalska Sylwia – Niepełnosprawność i Rehabilitacja 2015 nr 3 s.153-163
  185. Opieka osób z autyzmem i ich rodzin w Polsce – Niepełnosprawność i Rehabilitacja 2011 nr 4 s.124-143
  186. Opowieści terapeutów - drugie / komentuje Hanna Olechnowicz. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2000.
  187. Osoba z upośledzeniem umysłowym też staje się dorosła Lach Joanna – Szkoła Specjalna 2003 nr 2 s.95-97
  188. Osoba ze stanami ze spektrum autyzmu Elisabeth Kubler-Ross - Wydawnictwo Jak 2014
  189. Osobom Autystycznym Schopler E., Reichler R., Lansing M. 1995
  190. Pandas, pitand i autyzm Janiec Agnieszka – Bliżej Przedszkola 2010 nr 9 s.68-70
  191. Patrz mi w oczy. Moje zycie z Zespołem Aspergera. John Elder Robinson – Wydawnictwo Linia 2013
  192. Pedagogika specjalna. T. 1 : podręcznik akademicki ; red. nauk. Anna Firkowska-Mankiewicz, Grzegorz Szumski; [tł. Tomasz Hołówka, Andrzej P. Zakrzewski]. – Wwa : Wydaw. Naukowe PWN: Wydaw. APSSmith Deborah Deutsch
  193. Płacz bez łez : listy rodziców dzieci autystycznych / oprac. Magdalena Grodzka- -Gużkowska. - Warszawa : Prószyński i S-ka, [2007?].
  194. Początki autyzmu Rodier Patricia – Świat Nauki 2000 nr 5 s.50-57
  195. Podróż w głąb autyzmu Gumińska Natalia – Dyrektor Szkoły 2015 nr 11 s.60-63
  196. Podstawy terapii i edukacji dzieci z autyzmem Słomińska Dominika – Życie Szkoły 2003 nr 6 s.328-332
  197. Pomoc dla nastolatków ze spektrum zaburzeń autystycznych w radzeniu sobie z przyjaźnią, uczuciami, konfliktami... i wiele innych : 60 sytuacji społecznych i tematów do dyskusji / Lisa A. Timms ; [tł. Zofia Zdral]. - Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2012.
  198. Pomóc autystycznemu dziecku Lange Nicholas, McDougle Christopher J. – Świat Nauki 2012 nr 12 s.32-37
  199. Pomóż dziecku z... autyzmem / D. Seach, M. Lloyd, M. Preston ; [tł. Dorota Ściepko--Cram]. - Warszawa : Wydawnictwo K.E. Liber, 2006
  200. Pomóż dziecku z… autyzmem [tł. Dorota Ściepko-Cram]. – Warszawa: „Liber” Seach D., Lloyd M., Preston M 2006
  201. Potrzeby dorosłych osób z autyzmem – percepcja problemu przez samorządy stopnia gminnego i pracowników ośrodków pomocy społecznej Kuruliszwili Sergo – Niepełnosprawność i Rehabilitacja 2014 nr 3 s.131-143
  202. Powiedz mi, co odczuwasz : ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, z afazją oraz dla dzieci dwujęzycznych / Jagoda Cieszyńska. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2008.
  203. Praca w zespole dzieci z autyzmem Kiepuszewska-Chudko Anna – Informator Oświatowy 2007 nr 4 s.38-40
  204. Praca z dzieckiem autystycznym Klama Ramona – Wychowanie w Przedszkolu 2000 nr 9 s.554-555
  205. Praca z dziećmi autystycznymi w ST. Colmans Mirosław Klaudia – Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2007 nr 5 s. 55-56
  206. Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: poradnik dla nauczyciela. – Warszawa: Difin. [zawiera także przykłady opinii psychologiczno-pedagogicznych] Tanajewska Alicja, Naprawa Renata, Stawska Jadwiga 2014
  207. Prawa edukacyjne ucznia autystycznego. Praca z uczniem ze SPE Łoskot Małgorzata – Głos Pedagogiczny 2014 nr 63 s. 49-52
  208. Problemy zdrowia psychicznego u osób z zespołem Downa – Kraków: Warszawa: Oficyna Wydawnicza Impuls Zasępa Ewa 2013
  209. Profesjonalizm a serce : rozważania o nauczycielu dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz z autyzmem / [pod red. Grażyny Kowalczyk ; aut. Ewa Batko et al.]. - Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2009.
  210. Profesjonalne wsparcie [Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka] – Przegląd Oświatowy 2010 nr 14 s.16
  211. Profil psychoedukacyjny PEP-R(wersja poprawiona) / Eric Schopler ; [tł. z ang.] Aleksandra Witkowska i in. - Gdańsk : Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym, 1995.
  212. Program nauki komunikacji dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – Kraków: „Impuls” Walczowska-Dutka Maria 2005
  213. Program nauki komunikacji dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Maria Walczowska-Dutka. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2005.
  214. Przebudzenie naszego syna : [zwycięstwo miłości nad chorobą] / Barry Neil Kaufman ; tł. Anna Strzałkowska. - Wyd. 2. - Warszawa : Fundacja "Synapsis", 1994.
  215. Przegląd badań genetycznych koncepcji etiologii autyzmu Błeszyński Jacek – Szkoła Specjalna 2007 nr 3 s. 75-183
  216. Przewodnik dla rodziców dzieci autystycznych : odpowiedzi na najczęstsze pytania / Charles A. Hart ; przekł.[z ang.] Joanna Horowska. - Łódź : Fundacja im. Wojtka Wadowskiego, cop. 1995.
  217. Przez ręce do głowy i serca. Kształtowanie rozumnego działania dłoni metodą Felicji Affolter. Perspektywy zastosowania w terapii dzieci autystycznych Olechnowicz Hanna – Szkoła Specjalna 1997 nr 4 s. 215-221
  218. Psychospołeczne koncepcje uwarunkowania autyzmu Górecka Marzena, Hanć Tomasz – Remedium 2010 nr 5 s.6-7 PWN, 2012.
  219. Pytaj i odpowiadaj: jak być rzecznikiem własnych potrzeb oraz ujawniać swoją diagnozę?: Poradnik dla osób ze spektrum autyzmu / pod red. Stephena M. Shore`a. – Szczecin: Krajowe Towarzystwo Autyzmu 2008
  220. Rodzice dzieci autystycznych Pisula Ewa – Scholasticus 1994 nr 5-6 s.77-84
  221. Rodzice dzieci autystycznych wobec sytuacji trudnych Patyk Katarzyna – Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2009 nr 7 s.34-42
  222. Rodzice dzieci z autyzmem / Ewa Pisula. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe
  223. Rodzina a dziecko z zespołem Aspergera Kic Anna, Popielska Dominika – Remedium 2010 nr 3 s.6-7
  224. Rodzina jako środowisko osób z autyzmem : aspekt wychowawczo-terapeutyczny /
  225. Rozwój komunikacji językowej u dzieci z zespołem Aspergera Błaszczyk-Kowalska Sylwia, Gacka Ewa – Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2015 nr 10 s.3-13
  226. Rozwój umiejętności komunikacyjnych dzieci autystycznych Minczakiewicz Elżbieta – Szkoła Specjalna 1998 nr 2 s.67-74
  227. Rzecznictwo : jak skutecznie zabiegać o realizację praw osób z autyzmem i innymi całościowymi zaburzeniami rozwojowymi / pod red. Anny Rajner i Julii Wygnańskiej ; [współpr. Maria i Michał Wroniszewscy et al.]. - Warszawa : Fundacja "Synapsis", 2004.
  228. Sama jak nikt nigdzie. Diagnoza autyzmu Pawlitko Stella – Magazyn Pielęgniarki i Położnej 2007 nr 7-8 s. 65
  229. Słowo na A Nikodem Sadłowski – Wydawnictwo Harmonia
  230. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów : dokumentacja : gimnazjum / [red. prowadząca Bożena Rokicka]. - Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, cop. 2011.
  231. Specyfika pracy nauczyciela wf – z dziećmi autystycznymi Staszek P. i in. – Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne 2009 nr 7 s.34-42
  232. Spektrum zaburzeń autystycznych : przewodnik dla początkujących : podstawowe informacje dla rodziców i pedagogów / Paul G. Taylor ; [tł. Joanna Jedlińska] . - Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2011.
  233. Spostrzeganie własnego dziecka przez rodziców dzieci autystycznych Pisula Ewa – Szkoła Specjalna 1991 nr 2/3 s.76-83
  234. Spór o genezę autyzmu Winczura Barbara – Kwartalnik Pedagogiczny 1996 nr 3-4 s.135-151
  235. Stosunki wewnątrzrodzinne w percepcji rodzeństwa dzieci autystycznych Kosecka Anna – Psychologia Wychowawcza 1999 nr 1 s.41-50
  236. Stres rodzicielski związany z wychowywaniem dzieci autystycznych i z zespołem Downa Pisula Ewa – Psychologia Wychowawcza 1993 nr 1 s.44-51
  237. Syndrom czerwonej hulajnogi Mirka Jarowska – Wydawnictwo Prószyński I S-ka 2013
  238. System terapii dzieci autystycznych Princeton Child Development Insitute w USA Hamerlak Katarzyna – Dyrektor Szkoły 2010 nr 1 s.36-38
  239. Szkolenie zawodowe i planowanie osobistego rozwoju dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu : praktyczne materiały dla szkół / Vicki Lundine i Catherine Smith ; słowo wstępne Jo-Anne Seip ; [tł.: Olga Frączak-Faure]. - Warszawa : Fraszka Edukacyjna, cop. 2008.
  240. Szkolenie zawodowe i planowanie osobistego rozwoju: dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu: praktyczne materiały dla szkół -Wwa: Fraszka Edukacyjna Lundine Vicki, Smith Catherine 2008
  241. Szkoła wobec potrzeb dziecka z zespołem Aspergera z perspektywy doświadczeń nauczyciela-terapeuty Kosior Edyta – Szkoła Specjalna 2009 nr 3 s. 204-217
  242. Śmiech, zabawa i nauka z dziećmi o profilu autystycznym / Julia Moor ; przeł. Renata Van de Logt. - Łódź : Wydawnictwo Mała Litera ; Warszawa : Wydawnictwo Cyklady, 2006.
  243. Śmiech, zabawa i nauka z dziećmi o profilu autystycznym Moor Julia /przeł. Renata Van de Logt. – Łódź: Wydawnictwo Mała Litera; Warszawa: Wydawnictwo Cyklady
  244. Świadomość zespołu wypalenia zawodowego u nauczycieli dzieci autystycznych Pągowska Marta – Szkoła Specjalna 2012 nr 3 s.175-183
  245. Świat w rozbitym lustrze: teoria autyzmu: neurony lustrzane Ramachandran V.S., Oberman L.M. – Świat Nauki 2006 nr 12 s.47-53
  246. Świry, dziwadła i Zespół Aspergera : przewodnik użytkownika dojrzewania / Luke Jackson ; przedm. Tony Attwood ; [tł. Ewa Niezgoda]. - Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna : we współpr. z Fundacją Synapsis, 2005.
  247. Tandem w szkocką kratę Hanna Pasterny – Wydawnictwo Credo
  248. Techniki nauczania dla rodziców i profesjonalistów / Eric Schopler, Margaret Lansing, Robert Jay Reichler ; tł.z ang. Marta Bogdanowicz. - Gdańsk : Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym, 1995.
  249. Terapeutyczne wykorzystanie klocków LEGO w pracy z dziećmi z autyzmem (z badań nad inicjowaniem i podtrzymywaniem interakcji społecznych) Łaba Agnieszka – Niepełnosprawność i Rehabilitacja 2015 nr 2 s.105-120
  250. Terapia behawioralna dzieci z autyzmem / Monika Suchowierska, Paweł Ostaszewski, Przemysław Bąbel. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2012.
  251. Terapia behawioralna dzieci z autyzmem: terapia, badania i praktyka stosowanej analizy zachowania Suchowierska Monika, Ostaszewski Paweł, Bąbel Przemysław – Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2012 Terapia dzieci autystycznych. T. 1, Przebudzenie syna / Barry Neil Kaufman ; tł. [z ang.] Maria Veith. - Warszawa : Fundacja "Synapis", 1990. Terapia dzieci autystycznych. T. 2, Uwierzyć w cud / Barry Neil Kaufman ; przekł. [z ang.] Anna Strzałkowska. - Warszawa : Fundacja "Synapis", 1991.
  252. Terapia grupowa dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu : rozwijanie kompetencji i umiejętności społecznych / Albert J. Cotugno ; [tł. Joanna Jedlińska] . - Warszawa : Fraszka Edukacyjna, cop. 2011.
  253. Terapia i edukacja osób z autyzmem : wybrane zagadnienia / red. Ewa Pisula, Dorota Danielewicz. - Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2003.
  254. Terapia ruchowa a rozwój komunikacji osób autystycznych / Janusz Masłowski, Zbigniew Szot, Jacek Błeszyński. - Gdańsk : Wydawnictwo Uczelniane Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego, 2006.
  255. Terapie wspomagające rozwój osób z autyzmem / pod red. nauk. Jacka J. Błeszyńskiego. - Wyd. 2 zm. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2005.
  256. Terapie wspomagające rozwój osób z autyzmem / pod red. nauk. Jacka J. Błeszyńskiego. - Wyd. 4. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013.
  257. Toruński przykład integracji szkolnej dzieci z autyzmem Rubiniec Jolanta – Edukacja i Dialog 2013 nr 11-12 s.62-65
  258. Trudne dzieciństwo i rodzicielstwo: książka dla nauczycieli, wychowawców i rodziców Maciarz Aleksandra – Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak 2009
  259. Tworzyć czy odtwarzać? : rozważania o skutecznym planowaniu pracy z dziećmi oraz młodzieżą niepełnosprawnymi intelektualnie i z autyzmem / [red. merytor. Grażyna Kowalczyk]. - Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2009.
  260. Twórczość plastyczna jako środek budowania kontaktu i komunikacji z dzieckiem autystycznym Otapowicz Dorota – Edukacja 2009 nr 3 s.104-109
  261. Uczenie dzieci autystycznych w świetle teorii behawioralnej wraz z ilustracją – opisem trzech przypadków Bobkowicz Lucyna – Scholasticus 1995 nr 2 s.49-54
  262. Uczeń autystyczny na lekcjach języka polskiego Woźniak Patrycja – Wychowawca 2010 nr 1 s.26-27
  263. Uczeń autystyczny na lekcji języka obcego Wiechuła-Napiórkowska Beata – Języki Obce w Szkole 2010 nr 3 s.94-97
  264. Uczeń z autyzmem w publicznej szkole masowej Krasiejko Izabela – Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2008 nr 5 s.30-36
  265. Uczeń z zespołem Aspergera : praktyczne wskazówki dla nauczyciela / Joanna Święcicka. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010.
  266. Uczeń z zespołem Aspergera Alenowicz Magdalena – Życie Szkoły 2015 nr 3 (5) s.22-27
  267. Uczeń z zespołem Aspergera w klasie Łucjanek Agnieszka – Dyrektor Szkoły 2015 nr 7 s.50-53
  268. Uczeń z zespołem Aspergera w szkole Łucjanek Agnieszka – Dyrektor Szkoły 2015 nr 6 s.56-58
  269. Uczeń z zespołem Aspergera. Praktyczne wskazówki dla nauczyciela Rec. Joanna Święcicka – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2010
  270. Uczeń z zespołem Aspergera: praktyczne wskazówki dla nauczyciela Święcicka Joanna – Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2010
  271. Uczę się poprzez ruch : program terapii dla dzieci autystycznych i z niepełnosprawnością sprzężoną / Maria Kuleczka-Raszewska, Dorota Markowska. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2012.
  272. Uczę się rozumieć innych : emocje i gesty / Beata Blok [et al.]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2013.
  273. Uczę się rozumieć innych : mówienie i myślenie / Beata Blok [et al.]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2013.
  274. Uczę się rozumieć innych : patrzenie i wskazywanie / Beata Blok [et al.] . - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2013.
  275. Uczę się rozumieć innych: emocje i gesty Blok Beata [i in.] – Gdańśk: Wydawnictwo Harmonia 2013
  276. Uczymy się bawić / Janet Stirling ; il. Fiona Bleach ; tł. [z ang.] Anna Szostak . - Warszawa : Fraszka Edukacyjna, [2005].
  277. Uczymy się dawać sobie radę z trudnymi zachowaniami / Gay Waters ; il. Fiona Bleach ; tł. [z ang.] Anna Szostak. - Warszawa : Fraszka Edukacyjna, [2005].
  278. Uczymy się jeść i pić / Jacqui Ashton-Smith, Kathy Cranmer ; il. Fiona Bleach ; tł. [z ang.] Anna Szostak. - Warszawa : Fraszka Edukacyjna, [2005].
  279. Uczymy się korzystać z toalety / Chris Graham ; il. Fiona Bleach ; tł. [z ang.] Bożena Świeża, Olga Świeża. - Warszawa : Fraszka Edukacyjna, [2005].
  280. Uczymy się myć / Brenda Hatton ; il. Fiona Bleach ; tł. [z ang.] Anna Szostak. - Warszawa : Fraszka Edukacyjna, [2005].
  281. Uczymy się ubierać / Carol Yellop ; il. Fiona Bleach ; tł. [z ang.] Bożena Świeża, Olga Świeża. - Warszawa : Fraszka Edukacyjna, [2005].
  282. Uczymy się wychodzić z domu / Bill Taylor, Gay Waters ; il. Fiona Bleach ; tł. [z ang.] Bożena Świeża, Olga Świeża. - Warszawa : Fraszka Edukacyjna, [2005].
  283. Uczymy się zasypiać / Peter Gabony, Fiona Glasson ; il. Fiona Bleach [tł. z jęz. ang.]. - Warszawa : Fraszka Edukacyjna, [2005].
  284. Uczymy się żyć w rodzinie / Carol Yellop ; il. Fiona Bleach ; tł. [z ang.] Anna Szostak. - Warszawa : Fraszka Edukacyjna, [2005].
  285. Urodziłem się pewnego błękitnego dnia : pamiętniki nadzwyczajnego umysłu z zespołem Aspergera / Daniel Tammet ; przeł. Małgorzata Mysiorska. - Wołowiec : Wydawnictwo Czarne, 2010.
  286. Uwięziony umysł : opowieści o ludziach z autyzmem / Peter Szatmari ; przekł. Maciek Sekerdej. - Kraków : Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, 2007.
  287. Uzależnienia behawioralne a zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji – cz. I Mastalerz Magda – Remedium 2015 nr 3 s.10-11
  288. W każdym z nas drzemie As. Z Tonym Attwoodem rozmawia Paulina Pająk [spektrum autyzmu]Charaktery 2014 nr 9 s.62-67
  289. W naszym domu Jodi Picoult – Prószyński I S-ka
  290. W strachu przed światem – o uczniu z zespołem Aspergera Jonakowska Ewa – Życie Szkoły 2013 nr 8 s. 36-39
  291. Wątki w osnowie autyzmu / Anna Rozetti-Szymańska ; [tł. z jęz. ang. Adriana Cylwik]. - Łódź : Krajowe Towarzystwo Autyzmu. Oddział w Łodzi, 2009.
  292. Wczesna diagnoza dziecka z zespołem Aspergera Błaszczyk-Kowalska Sylwia – Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2014 nr 10 s. 42-45
  293. Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych : metoda krakowska / Jagoda Cieszyńska. - Kraków : Omega Stage Systems - Jędrzej Cieszyński, 2011.
  294. We make a difference / Krajowe Towarzystwo Autyzmu. Oddział w Szczecinie. - Szczecin : Krajowe Towarzystwo Autyzmu. Oddział, 2009.
  295. We mgle nadziei: choć diagnozuje się coraz więcej przypadków autyzmu, nadal nie opracowano jego skutecznej terapii. Zdesperowani rodzice próbują więc ryzykownych metod alternatywnych Shute Nancy – Świat Nauki 2010 nr 11 s. 66-71
  296. Wielokierunkowe podejście do diagnozy i wspomagania osób z autyzmem (optymalizacja) Błeszyński Jacek – Szkoła Specjalna 2009 nr 1 s.18-24
  297. Właściwości mowy w autyzmie wczesnodziecięcym (na przykładzie wypowiedzi 8-letniego chłopca) Pawłowska Halina – Szkoła Specjalna 1999 nr 1 s.40-46
  298. Wokół autyzmu : fakty, skojarzenia, refleksje / Hanna Olechnowicz. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2004.
  299. Wokół autyzmu: fakty, skojarzenia, refleksje Olechnowicz Hanna- Wwa: WSiP 2004
  300. Wskazówki społeczne dla dzieci ze spektrum zaburzeń autystycznych i zaburzeń pokrewnych : jak się ładnie witać, mówić świetne komplementy i bawić się z przyjaciółmi / Tarin Varughese ; tłumaczenie Zofia Zdral. - Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2012.
  301. Wspieranie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej Kozdroń Agnieszka – Bliżej Przedszkola 2014 nr 12 s.24-26
  302. Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Downa: teoria i praktyka /pod red. Bogusławy Beaty Kaczmarek – Kraków: „Impuls” 2014
  303. Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem / red. Małgorzata Gambin i Ewa Łukowska ; opieka nauk. Ewa Pisula. - Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, cop. 2009.
  304. Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem : teoria - metodyka - przykłady / red. nauk. Jacek J. Błeszyński. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2004.
  305. Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem: teoria, metodyka, przykłady /red. nauk. Jacek J. Błeszyński/ – Kraków: „Impuls” 2004
  306. Współwystępowanie autyzmu i zespołu Downa – kontrowersje i trudności diagnostyczne Gołaska Paulina – Remedium 2012 nr 11 s.24-25
  307. Wszystkie koty mają zespół Aspergera / Kathy Hoopmann ; przeł. Ulisses Zalewski. - Warszawa : Linia, 2012.
  308. Wybrane formy terapii i rehabilitacji osób z autyzmem / pod red. nauk. Ewy Pisuli i Doroty  Danielewicz. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2008.
  309. Wybrane formy terapii i rehabilitacji osób z autyzmem / red. nauk. Ewa Pisula, Dorota Danielewicz. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2005.
  310. Wybrane formy terapii i rehabilitacji osób z autyzmem /pod red. nauk. Ewy Pisuli i Doroty Danielewicz/ – Kraków: „Impuls” 2005
  311. Wychowanie dziecka autystycznego. W: Dysharmonie rozwoju: problemy diagnozy i terapii. Rojowska Romualda – Kraków 1994
  312. Wykorzystanie metody ruchu rozwijającego Weronki Sherborne w pracy z dziećmi z zaburzeniami Pilecka-Zouaidia Justyna – Katecheta 2010 nr 10 s.68-72
  313. Wykorzystanie profilu psychoedukacyjnego PEP-R Schoplera w praktyce szkolnej – zasady procesu badawczego dziecka z autyzmem i przydatne wskazówki Patyk Katarzyna – Szkoła Specjalna 2009 nr 4 s.293-301
  314. Wzrastajcie z nami, a nie obok nas : program pracy edukacyjno-terapeutycznej dla dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną i dzieci z autyzmem / Maria Raszewska, Krystyna Szoć. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010.
  315. Z badań nad inteligencją i zdolnościami dzieci autystycznych Winczura Barbara – Szkoła Specjalna 2000 nr 5 s.235-241
  316. Z miłości do Ani : krzyk i wyzwolenie : na podstawie dzienników Jamesa Hodgesa / James Copeland ; tł. [z ang.] Maria Wójtowicz. - Warszawa : Fundacja "Synapsis", 1995.
  317. Z problematyki autyzmu / red. Joanna Kruk-Lasocka. - Wrocław : Uniwersytet Wrocławski, 1994.
  318. Zabawy dla dzieci z autyzmem Sabik Magdalena, Szczypczyk Anna – Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia 2012
  319. Zabawy dziecka autystycznego Pieróg Marta – Edukacja i Dialog 2005 nr 7 s.30-34
  320. Zaburzenia autystyczne u dzieci Pisula Ewa – Nowa Szkoła 1992 nr 7 s.409-412
  321. Zaburzenia sensorycznej integracji u dziecka z zespołem Aspergera / Grzegorz Borkowski. - Warszawa : Warszawska Firma Wydawnicza, 2013.
  322. Zaburzenia ze spektrum autyzmu – przegląd teorii Gołaska Paulina – Remedium 2011 nr 10 s.6-7
  323. Zagadnienia mowy w autyzmie wczesnoszkolnym Pawłowska Halina – Szkoła Specjalna 1997 nr 2 s.67-70
  324. Zajęcia muzykoterapeutyczne dla dzieci z autyzmem Jędrzejczyk Iwona – Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2013 nr 2 s.21-22
  325. Zastosowanie komunikacji alternatywnej i wspomagającej w pracy z dzieckiem z autyzmem – z doświadczeń młodego nauczyciela Cychowska Magdalena – Szkoła Specjalna 2010 nr 5 s.375-379
  326. Zespół Aspergera – aspekt teoretyczny Pilecka-Zouaidia Justyna – Katecheta 2009 nr 10 s.64-68
  327. Zespół Aspergera – zaburzenie, diagnoza, terapia Mysior Radosław – Dyrektor Szkoły – 2014 nr 7 s.54-57
  328. Zespół Aspergera / Anna Budzińska, Marta Wójcik. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010.
  329. Zespół Aspergera : co nauczyciel wiedzieć powinien / Matt Winter ; [tł. Ewa Niezgoda]. - Dodruk do wyd. 1. - Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2011.
  330. Zespół Aspergera : inny mózg, inny umysł / Agnieszka Rynkiewicz. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2009.
  331. Zespół Aspergera : jak z nim żyć, jak pomagać, jak prowadzić terapię / Christine Preißmann ; przekł. Joanna Arentewicz. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2012.
  332. Zespół Aspergera : kompletny przewodnik / Tony Attwood ; przekł. Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2013.
  333. Zespół Aspergera : wprowadzenie / Tony Attwood ; przekł. Małgorzata Łamacz. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, cop. 2006.
  334. Zespół Aspergera i NLD : problematyka dotycząca zatrudnienia - relacje i strategie / Yvona Fast i in. ; [tł. Marzenna Rączkowska]. - Warszawa : Fundacja Synapsis : Fraszka Edukacyjna, 2008.
  335. Zespół Aspergera i wysokofunkcjonujący autyzm. Inny mózg. Inny umysł Rynkiewicz Agnieszka – Edukacja i Dialog 2009 nr 6 s.20-25
  336. Zespół Aspergera Kowalczuk Piotr – Przegląd Oświatowy 2010 nr 14 s. 15
  337. Zespół Aspergera w okresie dojrzewania: wzloty, upadki i cała reszta / pod red. Liane Holliday Willey ; przedm. Luke Jackson ; [tł. Marta Umińska i Krzysztof Umiński]. - Warszawa : Fraszka Edukacyjna : Fundacja SYNAPSIS, 2006.
  338. Zespół Aspergera. Jak z nim żyć. Jak prowadzić terapię. Christine Preissman – Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2015
  339. Zespół Aspergera: inny mózg, inny umysł Rynkiewicz Agnieszka – Gdańsk: Wydawnictwo „Harmonia” 2009
  340. Zrozumieć autyzm Jezierska Ludmiła – Pomorskie 2012 nr 4
  341. Zrozumieć świat ucznia z zespołem Aspergera / Agnieszka Borkowska . - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010
  342. Życie bez metafory. Płacz bez łez: listy rodziców dzieci autystycznych /oprac. Magdalena Grodzka-Gużkowska/ Warszawa: „Prószyński i S-ka”, 2006 ; Peter Szatmari. Uwięziony umysł : opowieść o ludziach z autyzmem. – Kraków: „Znak” 2007

PATRONAT

Ogólnopolska  baza specjalistów

 

REKLAMA