Niepokojące objawy w wieku przedszkolnym

  • Brak interakcji społecznych oraz zachowań komunikacyjnych
  • Opóźnienie mowy (mowa bełkotliwa lub mniej niż dziesięć słów w wieku 2 lat)
  • Regres lub utrata użycia mowy
  • Mowa (jeśli występuje): mogą obejmować nietypowe objawy: dziwna wokalizacja dziwne lub mieszana intonacja
  • Częste powtarzanie słów i zestawów fraz (“echolalia”)
  • odniesienie do siebie po imieniu lub “ty” lub “on / ona” po przekroczeniu wieku 3 lat
  • Nieobecne lub opóźnione reagowanie na własne imię, mimo normalnego słuchu
  • Mniejsza lub brak wrażliwości na cudze twarze wyrazu i uczucia
  • Mniejsza lub brak świadomości przestrzeni osobistej, lub wyjątkowo nietolerancyjny osób wchodzacych na ich osobistą przestrzeń
  • Mniejszy lub nieobecny interes społeczny, w innych, w tym dzieci w jego / jej wieku własnych – może odrzucić innych, jeśli interesujemy się innymi dziecmi, może zwracać się do innych w niewłaściwy sposób, zdaje się być agresywny lub uciążliwy
  • Mniejsze lub nieobecne naśladowanie działań innych ludzi
  • Mniejsza lub brak inicjacji społecznej z innymi
  • Mniejszy lub brak wykorzystania gestów i mimiki twarzy do komunikacji
  • Ograniczone i słabo zintegrowane gesty, mimika, orientacja ciała, kontakt wzrokowy
  • Mniejsza lub brak wyobraźni i różnorodności w grach i zabawach
  • Nietypowe lub ograniczone zainteresowania i / lub sztywne i powtarzalne zachowania
  • Powtarzające się “stereotypowe” ruchy, takie jak machanie ręką, kołysanie ciała stojąc, kręcenie się
  • Monotonne lub stereotypowe zabawy, na przykład otwieranie i zamykanie drzwi
  • Nadmierny nacisk na własny plan dnia
  • Ekstremalna reakcja emocjonalna na zmianę lub nowe sytuacje, naleganie na rzeczy “takie same”
  • Nad lub podreaktywność na bodźce zmysłowe, na przykład materiały, dźwięki, zapachy
  • Nadmierna reakcja na smak, zapach, konsystencję lub wygląd żywności

PATRONAT

Ogólnopolska  baza specjalistów

 

REKLAMA